uppfriskande i fjällen!

vi kom upp till storlien strax efter sex på lördagkväll och ja.. den kvällen drack vi oss igenom, vi bor i en stuga med tre sovrum och vardagsrum med kök... jättemysigt! vi fick oss en "ungdoms-stuga" så här bor vi som gillar sena kvällar och dricker mängder med alkohol från morgon till kväll ;P

skämt å sido.. mängder med alkohol blir det inte men en hel del har vi lyckats dragit i oss.

igår så tog jag min första längdskidtur på typ ett år och jag kan ju säga att kroppen är rätt mör idag.. men imorsse gjorde jag en favorit i repris (fast jag utelämnade alla vurpor).. numera klär blå fläckar mina ben och jag springer runt i underställ dagarna i ända.

efter turen på längdskidor så tog vi oss en "35a", någon häxblandning i pappas stuga (nummer 35) och svirade om till utförsåkningen.. åkte i ett par timmar och sedan blev de bärs :) kom på mig själv med att dricka en öl när jag skulle ta bilen till affären så hmm, jag fick lejja chaufför. tur att de va någon som va nykter iaf :D

nu sitter jag och väntar på att skidgänget ska komma hem.. själv har jag lagt in max 50 minuter i spåret så här till en början (allt för att skona mina armar och ben) och lycklig är väl jag för de! fjällspåren är toppen och det är helt underbart att åka upp på morgonen med ömmande kropp och ställa sig och titta ut över landskapet, se dom skuttande renarna bland bergen och bara njuta av det underbara vädret!

nu ska jag skutta iväg till stuga 35 och om jag har tur så får jag mig en liten återställare ;)


ps. jag delar rum med min "bror" och inatt hade han tydligen öppnat fönstret och glömt det öppet i typ två timmar så när jag skulle vända mig imorsse runt fem så hade min tempurkudde frusit! SHIT.. jag fattade ingenting men tydligen så bor jag i ett kylskåp på nätterna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback