bolags-snack!

idag på skolan så har vi gått igenom lite uppgifter som vi fick i måndags.. vi skulle dessutom komma med en affärsidé för någon stad eller någon by i kommunen, vi valde kramfors eftersom det finns så himla lite butiker och så där.. drog till med en inredningbutik men det blev nog inte så lyckat för vi var lite oense i gruppen.. kände väl att det inte riktigt klaffade med alla heller men vi fick ju ihop en liten presentation på den timman vi höll på med arbetet (varav vi arbetade med idén i knappt 20 minuter).. ibland lullar man iväg i fel banor när man sitter i klassrum =/

på eftermiddagen så gick vi igenom dom olika bolagsformerna och efter den lektionen kände jag mig rätt mör.. det värsta var nog att dom drog in ekonomin i en informationslektion om bolag.. alltså jag hänger inte riktigt med när man ska beblanda bokföringen i något vi inte vet så himla mycket om, idag var just grundläggande för bolagsformerna.. jaja jag tog mig igenom lektionen och pyste sedan iväg mot bussen..

på vägen hem så satt jag och lyssnade på ett gäng gymnasie-elever, snacka om att jag blir lite avis på dom.. jag saknar den tiden då man kunde asgarva åt ett litet pip eller kunde komma på fula sätt att prata, vara riktigt barnslig och ha roligt åt det med andra ord. suck! vad hände med "ungdomen"??? visst jag är inte gammal men jag känner mig betydligt äldre än en gymnasie-elev trots att det bara skiljer fyra år, det är nog jobbet.. jag tänker iaf skylla på det.

när jag kom hem så svängde jag ihop den knepigaste middagen någonsin, chicken nuggets och wok.. slängde i mig middagen (som vanligt) och tog därefter en promenix runt nipan, längs långgatan, förbi vallåkersgatan och sedan gick jag över gamla I21 mot syster som bor vid nipvallen.. har suttit där och pratat med henne och felicia fram till typ halv nio då jag började gå hem..

nu är jag iaf hemma, nyduschad och på väg i säng. är mycket piggare idag så det lär nog bli rätt svårt att somna känns det som. håll tummarna för mig!

nä nu måste jag ge upp.. måste läsa lite i skolböckerna innan jag somnar också.

natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback