trenden är bruten..

i många år så har jag gått och spånat på en trend som upprepar sig i min släkt (på pappas sida).. det är idiotiskt men jag känner att jag är tvingad till att bara få flickebarn eftersom det är som det är.. jag ska försöka förklara..

pappa är ensam pojke bland fyra syskon.. allihopa får tillsammans sex barn varav jag blir den enda tjejen.. så när mina kusiner börjar producera barn och det kommer en pojke först så höll jag ju givetvis tummarna på att det skulle fortsätta trilla in lite av varje men icke.. pojke, tjej, tjej, tjej, tjej, tjej, tjej.. vad har vi gjort för fel?

men i tisdaga hände det.. vi fick en POJKE till bland kusinbarnen och jag kan ju säga att kusin tina lär ha hoppat högst av alla!

nu blire gröt :D

Kommentarer
Postat av: Linda Edin

Tjena tjejen!

Längesedan jag läste ngt på fejan om hur du har det så jag tänkte att jag skulle kolla in din blogg. Så läste jag detta! det är såååå sant så. Vilmer har länge varit en minoritet, stackaren.

Min mamma bara säger att "ni pippar bara pojkar men ni kommer bara få flickor". Ja, det är väl så. Vi skulle nog aldrig kunna få till det och få en pojke.

Men nu ska vi absolut inte ha fler, så vi slipper tänka på det. Ha det så gott!

2009-10-26 @ 08:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback