en dag med lennart ekmark, mia & syster med vilddjur..

vaknade en sväng när j och dottern klev upp.. somnade snart om igen och sov till ungefär klockan nio då syster ringde och väckte mig för att meddela att hon hade planer på att åka till mig för att fortsätta på väggmålningen (yippiee!).. surrade ett tag med henne och efter det så låg jag väl i typ tre minuter innan tessan ringde och frågade om jag ville ta en fika på stan, blev lite svårt eftersom jag var i kramfors och eftersom det vankades seminarium på eftermiddagen. klev upp och blev sms-bombad innan jag slängde mig i duschen för att blaska av mig helgen, hann inte duscha på söndag-kväll.. käkade frukost och ringde sedan till mia för att åka dit innan vi skulle till skolan..

väl hos mia så sa hon att det inte var någon lektion innan seminariet så vi läste lite grand i boken för att försöka banka in alla ord och dess betydelser.. inte fan har jag haft koll på att en intäkt är en periodiserad inkomst heller!! men nu sitter det som ett smäck ;)

efter några koppar kaffe och ett mail till vår lärare så åkte vi till skolan där det vankades ett seminarium/en föreläsning med Lennart Ekmark*. själv hade jag inte så stora förhoppningar på seminariet men eftersom jag, mina klasskamrater och vår lärare läst vad han gjort (se * längst ned) så kändes det som en vettig grej att lägga tid på - jag är överlycklig att jag gick! snacka om att få sig en inblick i hur verksamheten är uppbyggd, över hur kamprad tänker och hur han tänkt när han lagt upp sin affärsidé.. det är precis sånt vi försöker utveckla i oss själva nu och såklart också lära oss!

efter detta så styrde jag bilen mot sollefteå.. var så jävla kissnödig när jag kom in mot stan att jag visste att jag inte skulle ta mig uppför min egna trapp utan att kissa på mig så jag valde att svänga ner till syster istället, lite närmare men där vet jag inte exakt hur det ser ut på toaletten och hur många cm det är till den vilket gör att det är lättare att hålla sig.. när jag väl plingade på dörren så öppnade ingen så jag klampade in själv, sa hej till hantverkarna som håller på att renovera badrummet och vandrade sedan vidare till köket där jag hittade syster och alla barn.. det var INGEN som märkte att jag kom så när jag efter cirka 45 sekunder sa hej så höll jag på att skrämma skiten ur malin och barnen såg rätt skärrade ut..! hahahahaha!
jag kom dessutom lagom till att middagen skulle in i ugnen och blev därför bjuden på enchiladas med en fyllning av hemmafixad och egentänkt kycklingröra á la malin.. ;) supergott!

har sedan suttit där till strax innan sju då jag tog bilen och for hem.. baxade upp kontorsstolen som jag ska ha vid databordet och alla grejer som jag haft i kramfors..

nu sitter jag här och skriver en massa goja så att jag iaf ska låta typ 10-25 personer få läsa och begrunda vad jag haft för mig både idag och i helgen.. allt för er! ;)

nu ska jag slänga mig i säng och läsa igenom eknomin, försöka göra den där ordlistan jag lovade mig själv i fredags och sedan längta tills imorgon eftermiddag då jag återigen är "fri" från göromål.. kanske en promenad skulle sitta fint då. vi får se.

natti natti.



*Lennart Ekmark har en mångårig framgångsrik karriär inom IKEA bakom sig som kreativ chef och vice VD för IKEA of Sweden. Han har varit ansvarig för affärsutveckling, marknad, reklam och inredning. 
En stor del av hans verksamhet har varit att utveckla IKEA-konceptet. Det har kommit till uttryck i olika typer av extern kommunikation, t ex varuhusen, sortimentet och katalogen.
Idag arbetar han direkt för Ingvar Kamprad som Senior Adviser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback