förvirrad x 3

när jag slängde in mitt tidigare inlägg idag så var jag halvt som halvt död.. egentligen. men jag tog mig igenom föreläsningen via web-kamera och åstadkom under när jag drog iväg dom uppgifter som tillhörde dagens lektion precis efter! nu återstår bara dom där kontrollfrågorna...

att göra lista för skolan

*fixa praktikplats!!!
*fixa skissen och färgprover och text till lokalgrejen..
*produktlivscykeln-arbetet (á tre produkter)
*underlag för muntlig redovisning med powerpoint för ovanstående produktlivscykelgrej
*kolla att jag gjort alla kontrollfrågor
*göra kontrollfrågor för dagens föreläsning
*läsa 40 sidor om ekonomi och repetera alla uppgifter som vi fått under loppets gång..


under eftermiddagens lektion så satt jag mest och lyssnade, la inte speciellt mycket energi på att räkna ut marginalprocenten på priset och allt vad det nu innebär.. när läraren tog upp något nytt så fick jag nästan nackspärr eftersom jag för snabbt lyfte blicken och sprang för att hämta boken..

dagens nya ord: bonusavtal
dagens nya kunskap: att allt om bonusavtal kan läras in på cirka 2,5 minut..

med ovanstående menar jag att jag snabbt förskönk till det normala och fortsatte med blaha'et bredvid.. i detta fall lokal-uppgiften vilken har visat sig vara ofantligt svår!

när lektionen var slut vid 15.00 så slängde jag mig i duschen, väl där inne så insåg jag att jag inte tagit en promenad på typ.. hmm... tre veckor? bestämde mig för att promenera upp på jobbet..
väl där uppe så stannade jag väl i typ 20 minuter innan jag begav mig vidare mot åhmans för att hämta färgprover för min lokal.. stannade på åhmans i cirka 25 minuter innan jag begav mig hemåt..

hemma låg kycklingen och väntade på bänken, upptinad och klar.. efter att ha brynt den så vispade jag ihop någon slags gräddsås med paprikapulver, curry, salt och sambal och slängde över allt i pannan med kyckling.. wokade grönsaker på sidan om och bjöd in min käresta på middag men icke. middagen fick jag avnjuta själv eftersom han inte kunde komma, ibland har man för mycket att göra helt enkelt..

resultatet blev att jag fick äta 200 gram kyckling och 500 gram wokgrönsaker ALL BY MYSELF!! YAY!.. mätt och belåten ställde jag undan tallriken och insåg att jag hade ett diskberg som jag snabbt tog itu med..

dagens gourmé-middag:



nu sitter jag här och inser att jag har en hel del att göra även utanför skolan..

att göra lista här hemma

*göra kaffe tills syster kommer (om cirka 15-20 min kanske?)
*möblera om i mitt sovrum
*göra en ny planlösning för vardagsrummet och allt vad det nu innebär
*äta cheesecake med syster
*dammsuga
*försöka övertyga syster om att det är dags att avsluta förra årets projekt
*plocka undan allt som numera inte får plats i mitt sovrum såsom nedanstående:

*nattduksbord
*allt som nattduksborden innehåller
*sänglampor
*små post-its som legat lite överallt och då också på nattduksborden

jag vet banne mig inte ens vad jag äger. jag ger upp den här "listan"..


jag ska nog ta och sätta igång men först blir det bloggläsning ;)

tjingeling!


Kommentarer
Postat av: mads

åh thornberg, du ær banne mig en ritkig gourmekock! vad sægs om lite hemlagat o nått glas vin nær jag mellanlandar i solle? var alldeles før længesen! ta hand om dig! puss

Postat av: Therése

Du får mig att börja fundera på lunch ;)

2009-10-06 @ 11:25:11
URL: http://afts.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback