pappas dag..

japp imorse när jag vaknade upp så fick jag panik eftersom klockan var 10.30 (!!!) och jag hade planer på att egentligen åka från kramfors runt 11.. då mot graninge och alla "pappor"..

vid 12 så satte jag mig i bilen nyäten, nyborstad, nytvättad och fullpackad med saker.. iväg till hemköp för att köpa ett par skrap-pyramider till moffan som tycker att dom är "roligast", givetvis så fanns det inga på hemköp så jag fick åka vidare till spelbutiken istället.. när dom var inhandlade och klara så surrade jag med mamma och missade helt att tanka så jag fick vända och i och med det höll jag också på att åka åt skogen med bilen eftersom mobilen helt plötsligt var försvunnen från pasagerarsätet men eftersom jag är en ypperligt duktig förare så klarade jag allt med bravur ;P
halv ihjälstressad och panikslagen kom jag fram till tankomaten och insåg att det är svindyrt att tanka numera! 12.74 per liter... jävla idioter!

jaja iväg mot graninge efter att ha pumpat i bilen 11 liter (så mycket jag hade råd med..), var så jävla dålig väg över skogen så jag höll på att få nå fel men jag kom fram till graninge välbehållen och med nyfunna funktioner på min bil..

in hos momma och moffan och fikade lite där, tittade på medans moffan skrapade lotterna och givetvis så fick han inte vinna något :'( jaja.. det var ju kul så länge det varade och han höll sig ju sysselsatt ett tag =)

styrde pärlan mot ledinge och pappsen och uppvaktade honom mitt i hockeyn med paket och kort, hade köpt en sten med texten "älskade pappa" och detta främst för att det inte skall vara orättvist.. hans sambo har redan en "min mamma är bäst-sten"..
efter att ha surrat ett tag så gick jag ut och fortsatte att måla på mitt sideboard vilket förhoppningsvis blir klart under nästa vecka =) kommer verkligen att få en personlig look eftersom jag inte fått bort all färg och allt lim i grunden men det blir säkert bra till slut.. jag får nog måla om en gång till efter de här känns de som men huvudsaken är att det kommer in i lägenheten (är i akut behov av förvaring!!)..

middag klockan sju, fika halv åtta och vid halv nio bar det av hem mot stan.. sedan jag kom hem så har jag bara hunnit med att titta på lite filip och fredrik, läsa igenom allt inför tisdagens prov och gjort alla kontrollfrågor än en gång.. surrat med syrran ett tag också..

nu är jag knäckt men jag tänkte avsluta med att förklara dom nya finesserna på min bil ;)

*numera kan man inte välja att lampan skall tändas när man öppnar bildörren (enligt pappa så är det rost eller nå annat skrot på självaste knappen i dörren - WHAT??? tänker tina men nickar instämmande)

*på vägen till graninge så blev jag förvirrad när vindrutetorkaren plötsligt hade sensor och inte längre gick i de intervaller som är förinställt.. man kan oftast bara välja att den ska gå slött, typ sex vev i minuten eller att den skall gå med jämta vev hela tiden eller med jättesnabba vev..
tina slår på den långsammaste intervallen eftersom det knappt regnar ute.. en vev.. väntan... tio vev... väntan... en vev... väntan... 22 vev.. osv osv..

JAG BLIR GALEN PÅ DENNA BIL! jaja.. det är nå fel och punkt slut.

nu ska jag slänga mig i duschen och sedan i säng..

natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback