midsommarafton..

somnade om ett par gånger innan jag klev upp igår, sista gången jag vaknade va när hagbergs satte igång "sommartider hejhej, sommartider!" - jag fick nästan huvudvärk av att vakna till den.. hoppade upp och insåg att jag inte visste vad jag skulle göra alls! ringde mamma och det visade sig att dom skulle ner på stan så då gick jag en sväng med dom, åt lunch på kina och åkte sedan upp på hallstaberget för att titta på utsikten.. underbart fint!

väl hemkommen och nyhandlad så insåg jag hur många berg jag bestigit denna dag..

*diskberget
*tvättberget
*rena kläd-berget
*dammberget
*reklamberget innanför dörren
*prylberget

och sist men inte minst..

*hallstaberget

hahaha... ne men skämt åsido.. jag gjorde förbannat mycke igår.

manshataren (therese) tittade in vid fyra-tiden och vi började med att dricka lite cider.. korkade upp vinet strax innan sex och började grilla.. maten va underbart god! mmm... kom några små stänk när vi stod där ute men sen blev det uppehåll igen.. pju!

efter middagen så satt vi här och suktade efter godis, videoteket hade stängt.. konsum hade stängt.. allt utom risöns camping-kiosk hade stängt men den tänkte vi såklart inte på! DYNGA!.. gick hem och poppade popcorn och jag hittade nån påse med lakritskola i skafferiet som vi tryckte i oss.

sen hände det som inte fick hända.. jag vet inte om jag får skriva om det men det va traumatiskt och vi slet som djur för att fixa det..! och vi lyckades!

gick ner på risön och hälsade på magda och björn, där va de full rulle.. frege, therese, camilla (?), lars, albin, carro och mia (?) va där också.. pju! jag kom ihåg alla :D

nu funderar jag på att städa ihop här hemma.. fixa sista tvättmaskinen och sedan hitta på något. kan inte sitta inne hela dagen, det är ju faktiskt hyffsat fint ute iaf! :D

tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback