vilken match!

någon gång mitt på dagen, efter att jag piffat upp mig, åkte jag till graninge... fikade lite hemma hos pappsen och sen gick jag bort och grattade lena :) tårta och snoddas... mmm... helt underbart att trycka i sig lite slisk ;D satt där ett bra tag tills pappa ringde och funderade om jag inte ville se matchen mellan modo och djurgården.. SÅKLART JAG VILLE!

jaja.. jag va lite seg så jag missade första perioden vilket inte gjorde så himla mycke me tanke på att jag bara skulle blivit arg. arg blev jag ändå, slöpåsarna i modo betedde sig som om dom va i en hönsgård.. missade hur många chanser som helst! jaja.. när det stod 0-3 till modo trodde jag banne mig att de va kört - men icke! BAM så blev det två mål, på bara ett par minuter så såg jag ljuset i tunneln (och den här gången va de banne mig inget tåg).. men ja, dif kvitterade igen till 2-4 och då började de gå utför, jag kunde inte sitta kvar i soffan med tanke på att jag skrämt skiten ur min älskade kissemiss två gånger redan..

vankade av och an i köket, bet på naglarna och småsneglade på tvn medan jag svor över att dom va så klantiga... och DÅ - Timander drämmer till pucken och... MÅÅÅÅÅL! jaja.. dags att försöka hålla sig i vardagsrummet igen då.. 3-4. kallsvettades och hjärtat arbetade frenetiskt när det bara va typ tre minuter kvar av matchen.. jag trodde banne mig att de va kört när salle & zuccarello passar en puck till skröder som har öppen kasse och skjuter in den lilla svarta i nätet... det va bara dryga halvminuten kvar av matchen.

lovar kusin att man dom ska göra 3 mål så gör dom 4 ;) tur att man kan lita på släkten... hehe.

matchen slutade oavgjort och det är mycke bättre än en förlust, och helst med tanke på att dif inte vunnit en match i ö-vik sedan 2004 (hahahaha.. loosers!)

jaja.. efter detta ståhej så grävde jag in mig i garderoben och hittade en massa smått och gott sedan skoltiden, drog med mig alla gamla räknehäften från matte A och B hem så att jag kan kika i dom efter ledtrådar till ännu ett mvg (nu i matte C då).. där mitt bland allt bråte hittade jag en dikt, en dikt jag förträngt många gånger om men en dikt jag verkligen är stolt över. jag ska inte publicera den, lite för hårda ord och anklagelser i den men mmm... funderar på att visa den berörde dikten någon gång, skulle nog kännas rätt bra.

hittade också min matberedare (äntligen!), mitt strykjärn, en gammal dagbok - väldigt intressant, tjocksockar, lovika-vantar, en mörkturkos halsduk med tillhörande "muffar"... nu ska T gå ut på promenad imorgon.

imorgon har börjat och jag borde egentligen sova nu... eller iaf ligga i sängen.

men än en gång - VILKEN MATCH! jag har nog aldrig varit så spänd sedan slutmatchen i kvalet mot timrå för ett par år sedan när kusin la in sista pucken i sudden och dom vann (då grät jag av lycka).. så där har jag nu bevisat för dom som läser - jag är en hockeyflicka.

sov gott folket, de ska jag göra...

/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback