pulkåkning..

vaknade alldeles för tidigt imorsse och klev upp, satt i soffan med allt för lite kläder och drack kaffe och blippade på internet... har insett att det inte finns speciellt mycket att titta på egentligen =/
plötsligt ringer syster och frågar om jag vill följa med till resele och grilla korv med mamma och åke, javisst underbart! en timma senare for vi iväg mot skogen..

med för lite kläder (än en gång) står jag ute med korvgrillarna och trycker i mig chorizo med bröd för ett helt kompani, mmmm gott! satte mig i snön för att se hur stort rumpavtryck det blev - huuuga (ikväll blir det kissande hunden)..! sen kom pojkarna springandes med varsin pulka :D det blev åka av med andra ord.

jag och syster sprang upp i backen med en åkmadrass och satte av, i halva backen så vänder sig madrasshelvete så vi börjar åka baklänges och pang in i en snödriva.. färden fortsatte trots kraschen med snödrivan och vi kom ner helskinnade iaf.. (sedan va jag igång... fast ensam på madrassen snurrade jag mest runt runt..)

slutsats - jag måste köpa ett par riktiga täckbyxor med tanke på att jeans och leggings inte håller sig torra speciellt länge.. + att jag insett att pulka/åkmadrass är riktigt roligt =)

åkte hem till syster efteråt och käkade middag med henne, barnen, pappa och rosie... grekisk panna - mmm va gott (jag gör nog fan inget annat än att äta..) pappa skjutsade hem mig och när jag kom hem insåg jag helt plötsligt hur mycke jag hade ätit så jaja.. hoppade i kläderna igen och tog med mig stavarna ut på en promenad.. jättehärligt ute!

har också fått iväg bilen till någon som kan fixa den åt mig idag, dom som bor i stan kan följa oljespåret från jobbet så hittar ni snart min bil ;P


nu ska jag fortsätta med tvätten, bädda sängen (andra halvan), diska, läsa ut boken och räkna lite matte innan jag slår igen ögonen..

hoppas ni haft en lika bra dag som jag haft :D

kramkram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback