kylan biter i kinden..

den här dagen har ju varit kanon... eller inte.

vaknade som vanligt vid 4-tiden av att snöröjarna var ute med sina traktorer (som har en tendens av att verkligen varva upp utanför mitt oisolerade fönster), somnade efter många om och men om till ljudet av traktorerna.. det kommer ju faktiskt till ett läge där man blir förbannat van vid det =/

ett par timmar senare, vid 7, så var det dags att på riktigt kliva upp vilket jag då inte var speciellt intresserad av.. jag har fortfarande inte förstått varför man måste röja snö när det inte ens har snöat ute! jaja.. de va bara att kliva upp för att ta sig en titt på termometern som visade typ -17 grader.. burr, tur tänkte jag.. jag ska ändå ta bilen nu på morgonen.

efter frukost och allt galej mötte jag upp milla och vi travade glatt mot bilen som stod där och väntade på att få startas... pärlan puttrade igång och jag la i backen, men i helvete.. jag slirade som en idiot. milla gick ut och började putta och sen bytte vi av varandra... till slut så vinkade jag friskt till en av snöröjarna som kom upp och hjälpte oss... (nu skyller jag på att jag är tjej.. nåt plus har man iaf)..

väl uppe på jobbet så satte dagen igång i vanlig ordning, efter ca 2,5 minut så va man less och ville hem igen.. jag är i akut behov av ungefär sju månaders semester.
vid tio så lirkade jag igång bilen igen och for ned på stan (valde den här gången parkeringen bredvid den jag slirat upp på morgonen).. sprang ner till läkaren och satt där och väntade i typ 25 minuter innan herrn behagade att komma och hämta mig.. pratade glatt på om mina handleder tills han nämner något om någon kärlinfektion och operation. äh än så länge klarar jag mig så om jag jobbar kvar i ett par år till så kanske det blir nödvändigt =| 

SLUTSATS = BYT JOBB TINA!

drog mig uppför backen efter att ha meddelat läkaren att jag visst motionerade numera... solen brände i ryggen och jag kom upp till jobbet med svettslickat hår och började om igen (2,5 minut å sen är man less..)

efter jobbet så hämade mor mig och vi pin-åkte hem för att hinna äta innan vi skulle vidare till kramfors.. å nuu.. nuuu äntligen är jag hemma. tisdagar är jobbiga dagar har jag insett..

imorgon ska jag ta mig en promenad efter jobbet (iaf om det är under 20 minusgrader).. och banne mig så ska jag gå till jobbet vare sig jag bryter ett ben innan fredag eller inte.


i övrigt så har jag börjat fundera på en rad olika behandlingar av hår.. jag funderar på att epilera mitt hår, stället låter jag vara osagt.. kanske bättre att låta det kosta ett par tusen och därefter vara av med skiten... japp så är det - håret ska bort!

och nu, 10 i 9 tisdagen den 10e februari, ska jag ta å lägga mig i sängen och fortsätta läsa världens tråkigaste bok.. som faktiskt va rätt intressant igår (första kapitlet jag förstått av ca 22)

om fyra dagar är det alla hjärtans dag och då önskar jag mig något riktigt fint!
/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback