fyllkajor..??

alltså ja.. jag roas inte lika mycke längre av att leva krogliv, jag är en tråkig liten sak.

en gammal barndomsvän ringde och kom senare förbi idag, frågade om jag ville hänga med på krogen men ne.. orkar inte, känner inte för att supa mig dyngrak, dansa bort hela natten och må dåligt hela dagen imorgon. istället så tog hon med sig en vinflarra som vi delade på och sedan bar det iväg på "förfest" där jag drack ett glas till.. nästan tre glas på fem timmar känns inte som en fylla för mig direkt. tryckte lite chips och snackade lite och började därefter gå ner på stan...

att gå ner på stan (ca 75 meter) tog säkert 35 min.. menmen anna som i vanliga fall bor i uddevalla ville surra på med en gammal killkompis som vi mötte på vägen... i samma veva så ska dom trycka ner en kille i bagaget på bilen som vi just stannat.. (killen hade varit med oss på förfesten), jag hörde en smäll men tänkte väl inte så mycke mer än; det där gjorde nog ont i huvudet.. - tills jag ser att bakrutan på bilen gått sönder...!!! (DET DÄR GJORDE ONT I HUVUDET!!!)

känner mig nu rätt lugn när jag vet att killen gick med oss "oskadd" ner på stan och har nu (troligtvis) vandrat in på krogen för att dra i sig ett par öl till.. det enda jag ångrar med den här kvällen är att jag tog på mig ett linne och en sunkig topp tillsammans med ett par urtvättade och dessutom urgamla svarta byxor + att kameran fick stanna hemma.. tänk vilken fin bild ni hade kunnat få se på den där krossade bilrutan och kanske också ett par härliga "förfest-bilder".. menmen shit happens..

nu ska jag lägga mig och läsa en bok (en av johnny cash's självbiografier) och lyssna på kroglivet utanför.. troligtvis/förhoppningsvis sover jag när anna ramlar in genom dörren.

nattnatt / the old lady

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback