krogbesök..

i fredagskväll bar det iväg till mamma, åt jättegod paella som dom lagat... till och med barnen åt som några hungriga vargar (efter lite mutning).. va så himla trött så det slutade att jag låg i sängen redan vid halv elva o deckade nog kanske prick.

lördagen bjöd på löv-krattning, busk-avverkning och slit å släp med allt efterarbete.. menmen, vad gör man inte för sin mor? barnen hjälpte till också.. jätteduktiga!
fabbe och melvin satt på en pallbock... melvin fram och fabbe bakom... helt plötsligt börjar fabbe boxa på melvin (helt utan anledning..) vet inte om syrran fick fnatt men eftersom jag är lillasyster så fick jag ta emot boxningsslagen från henne.. efter ett tag så började syrran brottas med mig, ja... vi e helt galna!

mamma frågar melvin: men melvin va gör dom
melvin svarar: dom kramas

hahahaha... dom e bra roliga, efter det så slutade vi brottas (de gav ingen effekt på dom...iaf inte på melvin)

efter lunch så bar det iväg hem till mig, mötte emmi och ante på vägen så dom kom upp en sväng =) sååå roligt!! fan att dom bor så långt borta =/ hade ju tur att jag lyckades se bilen iaf..
jag å milla knaprade i oss en pizza från valvet strax därefter (pizzan va inte klar när vi fick den -arg- så den åkte in i min ugn innan den kunde förtäras..)
up up and away... mot vallåkersgatan, där väntade emma, johanna och maria på kvällens förfest.. kanonkul! 

              
ingen bild på milla än men det kommer... ska bara ta bilderna som finns på min kamera.. dom här bilderna har jag knyckt av emma :D

drack en massa vin, för mycke vin... in på krogen å dansade lös! så längesen man va ut - de va faktiskt lite uppfriskande :D

med ömma fötter, en vag fylla och en irriterande tanke i bakhuvudet så klampade jag hem... hoppade i säng och hör å häpna - läste ett kapitel i "alla var där"..

söndagmorgon - hittar boken tappad på golvet (från sängen sett), snusen utlagd på andra sänghalvan och en söndertorkad hals uppenbarar sig med ett kraxande. inser snart att jag måste iväg till pappa för att byta till vinterdäck och sätta på ett nytt extraljus på bilen (det förra har av någon mystisk anledning gått sönder..)
efter mycke ojande så tar jag mig ur sängen och in till köket.. kaffe kaffe kaffe.. ringer milla, milla upplyser mig om att jag drack mer än vad jag tycks minnas - bilfärden till pappa fick vänta ett par timmar till.

kom till slut iväg till pappsen, bytte däck, lyse och försökte hitta vart det läcker in i bilen... (utan resultat), god middag och därefter marängswiss.. syrran kom också förbi och käkade med oss =)

hem hem hem... in på videoteket, ryckte en film (hyrde faktiskt den första vi tog i), lösviktsgodis, chips, ostkrokar... hem och såg på "meet bill".
filmen va bra, lite knepig ibland och förbannat dåligt slut men den är godkänd :D

NU...har jag skrivit ett för långt inlägg å nu ska jag jobba istället.

vinkvink.


Kommentarer
Postat av: Therése

Åh, paella.. Det vill jag också äta! Söt bild på dig och Emma ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback