lekakulor..

jag har tidigare skrivit på min inköpslista att jag skulle köpa lekakulor, inköpet är klart och jag har använt det jag behöver.. nu återstår frågan; finns det bäst föredatum på lekakulor?

nu e de klappat å klart å jag ska plocka fram resväskan för att packa mig ner mot stora staden.. el stockholmo!
det enda jag minns av den stan är att det är skrämmande stort, att mamma har försvunnit en gång och att jag fått mig en joggingtur upp mot östermalm (vart det nu ligger)...

jag ska äntligen få träffa den där dryga stockholmaren jag pratat med i telefon två gånger, har insett att det lär bli rätt kul att få se nya ansikten å helst stockholmare.. jag kan tänka mig att irritationen kommer att flöda över när jag hör den dialekten hela dagarna i ända.
jag ska ta det med en nypa salt å andras in den friska luften när jag (förhoppningsvis) återvänder upp till norrland.

det finns en lång lista på vad som ska göras i stockholm också, ska försöka skriva in den nedan... möjligtvis kommer den att fyllas på någon gång inom snar framtid också.
det bär iväg mot anders lägenhet (där jag promt sagt att jag ska sova i hans säng) den 24e april!


ATT GÖRA
gå på mongoliska (nån restaurang som madde alltid tjatat om, om den nu hette så)
göra stan minst två gånger
kolla på dyra lägenheter
ta en promenad i gamla (på kvällskvisten när solen håller på att gå ner)
testa en av alla barer
äta lunchbuffé på något flådigt ställe
gå på dyr restaurang och dyrt café (där andres får betala;)
köpa nya skor
åka tunnelbana
försöka ta mig ut till globen och stå där å se hur stor den är

(dålig lista men den får ni stå ut med - hälften kommer att bli av, hälften inte)


so long my friends


Kommentarer
Postat av: Adina

Om du kommer till Globen vill jag höra en liknelse hur stor den var, jag har aldrig varit där..

Postat av: mads

mongoliska är djävulen.

2008-03-14 @ 00:14:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16867
Postat av: AnterZ

what the fuck? Lyx rest & Anders betalar?
Jag betalar ju ditt boende här nere, räcker inte det? Du är så snål Tina ;)

2008-03-24 @ 09:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback