...barn?

Vilket av alla barn är du?
själv visste jag inte så jag kollade upp på: 
http://www.burkar.nu/ma/alma.html (jag är ett måndagsbarn)

Måndagsbarn är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart.
De som är födda på en måndag, är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.


Tisdagsbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart.
De som är födda på en tisdag, är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.



Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär.
De som är födda på en onsdag, har i regel snabb uppfattningsförmåga, de är inteligenta och läraktiga, men de kan ofta vara ganska självsvåldiga.



Torsdagsbarn slita tungt. Torsdagsbarn gör fin karriär.
De som är födda på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.



Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott.
De som är födda på en fredag, är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.



Lördagsbarn får arbeta för födan. Lördagsbarn får slita hårt.
De som är födda på en lördag, har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.



Söndagsbarn är sött och snällt. Söndagsbarn har det alltid bra och får det mesta de vill ha.
Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har livlig fantasi.


Kommentarer
Postat av: Therése

Ha ha, jag är ett söndagsbarn jag ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback