snart

två hela arbetsdagar kvar å sedan bär det iväg, iväg till (i mina ögon) fjärran länder. nu handlar det ju inte om hundratals mil men tillräckligt för att jag ska känna hemlängtan redan för att tänka tanken på att befinna mig så långt hemifrån i så många dagar (å dessutom i en okänd stad).
jag håller tummarna på att allt blir kanon iaf och att hemlängtanskänslorna håller sig borta..

nu sitter jag på jobbet, i väntan på att fyra minuter ska passera så att jag kan slänga mig ut i telefonrymden för att besvara dagens dumma frågor. jag förundras fortfarande att en person (i dagens samhälle) inte förstår hur tekniken fungerar och vad det lilla chippet är till för.. varje gång den frågan kommer upp så dunkar jag min skalle i bordet och tar ett djupt andetag och förklarar...

i eftermiddag blir det klippning, därefter färgning och sedan kommer jag att stråla som en prinsessa, en människa med ett helt nytt utseende. insåg denna morgon att håret numera bara hänger slappt och inte vill göra ett dyft för att se "levande" ut, FAN Å!

bad faderskapet att slå en pling nu på morgonen för att jag inte skulle försova mig... dock har jag hela natten drömt om att jag är en levande väckarklocka som argt jagar upp människor på morgnarna..
pappa hann däremot inte ringa innan jag ringde och sa att jag var uppe, han lät lite lätt chockad men ja.. någon gång måste jag väl få chockera också =)
alla de tidiga morgnar då han skrikit sig hes för att få mig ur sängen är numera över... min väckarklocka klarade uppdraget galant idag..

nä nu ska jag lägga full fokus på arbetet och bita i dagens utmaningar..

love
/T


Kommentarer
Postat av: Emma

http://petersson84.blogg.se/1208632627_tvling__vinn_vinn_vin.html Delta i tävlingen och vinn fint smycke!

Postat av: Linda

Hoppas du får en jättebra tripp! Kram

2008-04-22 @ 11:38:38
URL: http://liindalundin.blogg.se
Postat av: Therése

ÅH! Jag med vill klippa mig..

2008-04-22 @ 15:40:03
URL: http://afts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback